Tulisan Gadis Bosan ❤: Sampah

What's Up ♡
Punching Bag ♡

Sampah

Kalau dulu, kita terlalu bergantung dengan manusia. 

Terlalu takut hilang diri dia, cinta dia..

Sebab terlalu sayang. Terlalu menjaga. 


Sampai sampai kita lupa pada tempat pulang yang abadi.

Dan hari ini Tuhan sengaja patahkan aku berkali kali 

Sampai hilang lenyap pengharapan pada manusia 

Patah yang hancur sehancurnya terhadap orang yang aku takut kehilangannya


Tanpa pernah aku sedar sebenarnya yang Dia tengah aturkan 

adalah untuk sentiasa tarik aku pulang kepadaNya.

Buang pengharapan pada manusia, 

Pada pasangan yang selama ini kita rasa akan selamanya jujur. 


Dan berharap hanya pada Dia. 

Terima kasih, Mungkin Dia akan tarik semua kepercayaan, perasaan, sampai sifar.

Tapi setidaknya, aku masih ada Dia.

Yang takkan khianat orang yang kononya kita cakap sayang


Sampah


"Duit boleh cari, yang ini tak boleh cari''